دلنوشته های روزانه زندگی در سیاره زمین

۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

MVP

 

MVP: MINIMUM VIABLE PRODUCT

 

 

برای این واژه سه حرفی تعاریف زیادی در هر بیزینسی تعریف شده است. 

 

حداقل محصول پذیرفتنی

 

حداقل محصول قابل ارایه

 

کمینه پذیرفتنی محصول

 

حداقل نمونه قابل عرضه

 

در حقیقت این اصطلاح برای حداقل هزینه و تلاش صرف شده در ارایه یک نمونه قابل قبول هم تعریف می شود که در بر گرفتن بازخورد مشتریان استفاده شده و معمولا شرکت ها بازخوردها را از اشبکه های اجتماعی رسمی خود دریافت می کنند. 

 

یکی از اهداف MVP  برای MARKET RESEARCH و تحقیقات بازاریابی می باشد. 

 

اصطلاحات همسو با MVP: 

 

- PROTOTYPE : با هدف اینکه آیا این ایده قابلیت عملیاتی شدن دارد یا نه ؟

- MVP: با هدف آزمایش مدل کسب و کار

- DEMO: نمونه ای از محصول اصلی برای آشنایی بیشتر مشتری با قابلیت ها 

 

در MVP  همیشه چهار عنصر اصلی زیر می تواند نتایج مطمئن برای تصمیم گیری را ارایه بدهد:

 

CUSTOMERS: تارگت مارکت چه قشری از مشتریان هستند - موضوع ترجیحات ، قدرت خرید و سلیقه ها بسیار مهم است

 

VALUE PROPOSITION: اصلی که با ارایه توضیحات به مشتری می توان به آن دست یافت

 

CHANNELS: کانال های ارتباطی ، معرفی ، اجرا و نهایت دریافت بازخورد ها برای ادامه چرخه بهینه کردن محصول اولیه ارایه شده

 

RELATIONSHIP: رابطه بین اجزاء که بنوعی CHAIN OF SUCCESS هستند 

 

سخن آخر اینکه ، MVP در سازمان ها علاوه بر صبوری تیم اجرایی ، بینایی دقیق مانیتور بازار و شنیدن همه فیدبک ها را می طلبد . 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Alireza Nami

اینفلوئنسر- مارکتینگ مرزی ندارد!

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Alireza Nami

Telecommute // دورکاری و تکنولوژی در ایام کرونا - WFH

 

منبع مطلب

 

Telecommuting یا Teleworking

 

درباره دورکاری مطالب اکادمیک و فنی زیادی هر روز نوشته و منتشر می شود که کاربران و توسعه دهندگان از خوبی و بدی های این موضوع صحبت می کنند. 

 

فراتر از مطلب منعکس شده در این مقاله شرکت هاوش  ، موضوع امنیت اطلاعات برای شرکتها همیشه و همیشه بالاترین اولویت بوده است. 

 

امنیت داده ها ، محرمانگی مکالمات و تصمیم گیری های حین کنفرانس کال ها ، مرز باریک حفظ اعتماد مشتریان و پلن شرکت و یا از دست رفتن این اعتماد و یا او رفتن برنامه های آتی و پایان عمر یک شرکت و کسب و کار است.  (بعنوان مثال نرم افزار زوم نمره مردودی گرفت و نتوانست همپای اسکایپ در این رقابت باقی بماند!)

 

خوبی دورکاری در مقاله پیوست موارد زیر بوده است :

 

به کارکنان در ساعات کار و محل کار خود آزادی بیش تری می دهد و همین امر انعطاف پذیری بیش تری را برای کارکنان در حفظ تعادل میان کار و تعهدهای شخصی مانند انتخاب مدرسه یا مراقبت از یک عضو بیمار خانواده می دهد.

بطور کلی کار کردن از خانه بعلت حضور در محیط تحت مسئولیت کارکنان حواس پرتی کمتری را بهمراه دارد.

کاهش زمان رفت و آمد خود عامل مهمی است که البته باید به آن صرفه جویی اقتصادی را هم اضافه کرد.

 

دورکاری هم چنین مزایای زیادی را هم برای کارفرمایان بهمراه خواهد داشت. بطور کلی اجازه دادن به کارکنان برای دورکاری، آن ها را برای سازمان مفید تر می سازد و این به شرکت سود می رساند. به احتمال خیلی زیاد، کارکنان با دورکاری شاد تر خواهند بود و در نتیجه بیش تر در کنار شرکت می مانند. دورکاری یا Telecommuting باعث صرفه جویی در هزینه های اداره شرکت ها خواهد بود.

 

 

در نقطه مقابل این مقاله معایبی را که در عموم بیزینس ها شایع بوده است بدرستی بیان کرده:

 

 نخست آن که کارکنان دورکار باید بشدت با انگیزه باشند و به آسانی دچار حواس پرتی نشوند. هم چنین باید یک مکان امن برای انجام کار خود پیدا کنند مانند یک اتاق کار در منزل یا میزی در یک کافی شاپ. هم چنین برخی از افراد هم ترجیح می دهند تا بیش تر منزوی باشند و بهمین دلیل می خواهند تا از خانه کار کنند و ممکن است این موضوع بر منزوی شدن بیش تر آن ها تاثیر بگذارد.

 

چالش بزرگ  تعادل برقرار کردن بین زندگی و کار است که در این ایام شایع تر شده.  جایی که اعضای خانواده انتظارات خود دارند و انجام وظایف روزانه و شرکت در میتینگ ها در تایم مشخص شده با امادگی کامل روحی و عملکردی چالش دیگری شده است. 

 

یکی از بخشهای سازمان که پتانسیل بالایی برای دورکاری دارند واحدهای  پشتیبانی  ، مرکز تماس و بخش فروش غیر حضوری و تلفنی شرکت است که می توانند کارکنان با دسترسی داشتن به تکنولوژی بروز وطایف محوله و تارگت های خود را بطور کامل به انجام برسانند. 

 

مطمئنا در پسا کرونا شرکتهایی همچون   ایرانسل ، تخفیفان ، دیجی کالا و سایر بیزینس ها می توانند تجربیات با ارزش خود را برای بهینه کردن این این پروسه در جامعه ایران با همه به اشتراک بگذارند. 

 

*یادمان نرود که همه مان در قبال عبور از این دوران و قوی ماندن برای آینده ای که خواهد امد مسوول هستیم*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Alireza Nami

FMCG vs. CPG

 

 

 

در عرصه بازاریابی کالاها بخصوص در ایام کرونا ، گذر از 

CPG

و تمایل به سمت

FMCG

می تواند بعنوان اسمارت وورک شرکتهایی باشد که فراتر از دایره دید دیگران می اندیشند.

 

اهمیت دادن به فروش کالاهای FMCG  نیاز به شناخت کشش بازار در مناطق جغرافیایی مختلف دارد. 

 

در زمانیکه که محصولات سریع المصرف بیشتر مورد استقبال قرار دارد ، شرکتهای عرضه کننده با تمایل به این سمت می توانند از بحران کنونی فرصتی برای عبور موفق خود پیدا کنند. 

 

این شرکتهای واسطه همانند امازون در امریکا  ، لازادا در جنوب شرق آسیا و دیجی کالا در ایران  ، بعنوان 

MIDDLE MAN

چالش تعادل برای تعدیل این زنجیره را بعهده دارند. 

 

اطمینان از تهیه کالاهای مورد تقاضا  -  تعامل با تامین کننده ها و ارایه پیشنهادات همکاری متقابل ترغیب کننده این شرکتها برای تمرکز به کارکردن با یک تامین کننده باعث می گردد که قیمتگذاری ها همسو با میزان عرضه و تقاضا دارای نوسان کمتری باشند و تولیدکننده دچار سردرگمی شرایط همکاری های غیرمتمرکز نگردیده و بتواند برروی تولید حداکثری محصول خود تمرکز کنند.

 

اطمینان از ارسال کالا در زمان مورد انتظار خریدار - با بالا رفتن تقاضا مطمئنا شرکت ها در بحث لجستیک و توزیع کالاها با چالش روبرو می گردند که این تاخیر باعث نارضایتی خریدار و تمایل به سوییچ کردن به واسطه دیگری میگردد. 

 

هماهنگ کردن این جرخه که با تعامل مثبت و حرکت رو به جلوی شرکتهای مربوطه رخ خواهد داد بعنوان یک همکاری مشترک

WIN-WIN-WIN 

عمل خواهد کرد. 

 

در شرایط کنونی ، نیاز به مراجعه به داروخانه ها برای محصولات OTC نیز بعنوان مارکت ی با پتانسیل بالا می تواند به همیاری سه قطب بالا یکی دیگر از بازارهای پر رونق باشد.

 

سخن پایانی اینکه ، 

Thinking out of box  & Rely on current assets 

باعث خلق موقعیتهایی می گردد که جامعه از آن منتفع خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Alireza Nami

مشتری مداری یعنی ......

 

در این پست که بروز خواهد شد در باره مشتری مداری می نویسم ....

 

=====================

 

مشتری مداری ، غیراز تعریف دانشگاهی ش، یعنی وقتی مسافری ماشین میخواد و شارژ ش تموم میشه، کارشناس فروش زنگ میزنه و میگه درخواست سفرتون ثبت شد.... 


مهم اونه که مسافر بدونه چقدر عزت داره.. کارشناس فروش هم این حس رو میگیره و ارزش کاری که می‌کنه ...

 

=====================

 

مشتری مداری ، یعنی اونروز خانومی  اورژانسی باید می‌رفت بیمارستان ونمیدونست کجا بره و تنگی نفس داشت.... کارشناس با مهارت خودش نزدیکترین مرکز درمانی رو پیدا کرد ، به راننده زنگ زد که منتظر بمونه خانومه رو سوار کنه و برسونه بیمارستان و به مسافر 
اطلاع داد.


#1630 ‎#OBP ‎#تپسی_تلفنی

 

 

 

=====================

 

‏مشتری مداری یعنی ، شب یلدا تیمی تا پاسی از شب نشسته باشند برای فروش سرویس تپ سی تلفنی و حین مکالمه ٫شب یلدای شما مبارک٫ ✓ هم به مسافر می‌گویند.... مهم اون دوست داشتن کاری ست که انجام میشه ....
مهم اینه که قوی بود و متعهد به تیم ...
 
#۱۶۳۰ ‎#OBP ‎#تپسی_تلفنی

 

 

=====================

 

مشتری مداری یعنی امروز پدربزرگی که عینک همراه ش نبود و نمیتونست پیامک اطلاعات راننده رو بخونه، کارشناس با سفیر تماس گرفت و هماهنگ کرد و بعد به مسافر زنگ زد و گفت راننده با مشخصات ×××× داره میاد...
اسم مسافر عزتی بود ...
بچه ها ، عزت شون رو از مسافران می‌گیرند


‎#تپسی_تلفنی

#1630

 

 

=====================

 

مشتری مداری یعنی .......

خوبی تپسی تلفنی اینه وقتی لنگر کشتی کریستف کلمب میخوره به دکل همراه اول و اینترنت ش شل میشه، پرچم شون بالاست و نت دارند .... نقل قول یک دوست !
‎#جبر_جغرافیا

 

 

=====================

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Alireza Nami